13:57

Tips från mig!


Jag har alltid haft dålig hy, eller sen jag blev tonåring i alla fall.
Eftersom att detta inte är någonting ovanligt så tänkte jag dela med mig av mina tips.

Jag har under alla år testat ett 50-tal olika rengöringar, krämer, ansiktsmasker, ansiktsvatten osv. Listan skulle kunna göras hur lång som helst. Efter massor av envisa försök att få bukt på min hy ville jag testa någonting nytt.

Jag slutade med att tvätta med någon rengöring och övergick till att bara massera huden morgon och kväll med vanligt hederligt vatten. Efter detta masserar jag hela ansiktet med en bommulstuss med ansiktsvattnet från aco (flaskan i mitten). Och det viktigaste av allt, jag återfuktar efter varje rengöring.

Ungefär en gång i veckan rengör jag med rengöringen från aco (flaskan längst till höger), jag lägger då på den som en ansiktsmask, väntar tills huden absorberat upp den och sedan tvättar med vatten + ansiktsvatten + återfuktar.

Min hy har aldrig mått så bra som den gjort av detta, så släng i väggen alla rengöringar!

0 kommentarer: